måndag, april 10, 2006

Slut på innovationerna

Jag lämnade konferensens tredje dag runt lunch, för jag hade faktiskt fått nog. Arrangören var mäkta förgrymmad över att jag hade hade skrivit kritiskt om konferensen och hans begrepp "Innovation Journalism" här på denna blogg (som ingen djävel läser men det vet ju ingen mer än jag :-). Jag kan förstå att han blev ledsen, Innovation Journalism är ju hans baby och dessutom en viktig del av hans levebröd här i Stanford. Men jag är lika kritisk ändå.

Uppenbarligen pågår även en utvärdering av programmet för Vinnovas räkning just nu. Vilket väl är ytterligare en anledning till att kritik inte alls är välkommen. Lite konstigt är det att arrangörerna av det hela inte var mer förberedda på kritiken jag kom med - vad man än tycker om hela upplägget behövs det inte raketingenjörer för att hitta nackdelarna i projektet... Och även om man tycker att programmet och dess upplägg är fullständigt befogat och viktigt vore det väl smart att ha en strategi för att bemöta kritik med annat än "tycker inte du att tillväxt är viktigt?" och "men det finns ju projekt som kostar mycket mer än det här".

Nåväl, jag ville bara skriva av mig frustrationen över att ha åkt från Sverige för att titta på kejsarens nya kläder, men någon skvallrade om min blogg och så blev det hela mycket större än vad det behövde vara. Jag står helt för kritiken, men jag hade tänkt ta upp den vid ett lämpligare tillfälle.

0 kommentarer:

Squash Meetups